Пошук по сайту

Iнформатика  лекції  Курсова робота  Рефераты  

«моє життя – в моїх руках» з питань формування навичок здорового способу життя

«моє життя – в моїх руках» з питань формування навичок здорового способу життя





Сторінка1/3
  1   2   3


МІНІСТЕРСТВО СВІТИ, НАУКИ МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОГО МІСЬКВИКОНКОМУ

СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 29

МАТЕРІАЛИ ЗАНЯТЬ УЧНІВСЬКОГО ЛЕКТОРІЮ

«МОЄ ЖИТТЯ – В МОЇХ РУКАХ»

З ПИТАНЬ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Кушнірчук Анна Миколаївна

заступник директора з виховної роботи


М. Хмельницький

ЗМІСТ
Вступ ………………...……………………………………………….....….2

Матеріали занять з циклу «Моє життя - в моїх руках!»

1. Профілактика комп’ютерної залежності:

«Вплив комп’ютера на здоров’я особистості»…………..…….………5

2. Раціональне харчування учнів:

«Ми є тим, що ми їмо!»…………………………………………………..13

Висновки ………………...………………………………………………..21

Додатки:…………………………………………………………………...23

Додаток 1 анкета «Комп’ютер – як життєвий простір?»…………....23

Додаток 2 анкета «Я є тим, що я їм»…………………………………...25

Список літератури……………………………………………………......26

Вступ

Здоров'я - це одна з головних умов фізичного і статевого розвитку юнаків та дівчат, досягнення успіху в здоровому житті, реалізація здібностей і талантів. Здоров'я потрібне всім, щоб знайти своє місце у житті. Щоб кохати і бути коханим. Щоб радіти, сміятися і насолоджуватися життям.

Здобути знання, проявити свої здібності, мати життєву перспективу, вміти, нарешті, стати корисним суспільству може тільки така особистість, яка фізично розвинена, фізіологічно гомеостатична, соціально адаптована, психічно врівноважена, живе в гармонії з природою і має чіткі свідомі позитивні мотивації, усвідомлює свої родинні й народні цінності, має духовну основу.

Першочерговим завданням у плані підвищення рівня здоров'я повинен стати не розвиток медицини, а свідома цілеспрямована робота самої людини по відновленню і розвитку функціональних резервів, по прийняттю на себе відповідальності за власне здоров'я, коли здоровий спосіб життя стає потребою. Тому вирішення цієї проблеми вимагає невідкладних і рішучих дій.

Першим кроком у цьому напрямку може служити виявлення обізнаності щодо здорового способу життя в сучасному суспільстві з метою подальшої їх корекції, а також ставлення особистості до власного здоров’я.

В січні 2009 р активом Учкому разом з педагогом-організатором було проведено анкетування учнів нашої школи для визначення рівня сформованості знань про ЗСЖ та фактори згубного впливу на здоров’я дитини. А саме: вплив харчування, комп’ютера та шкідливих звичок.

Аналіз анкетування показав, що учні володіють певним обсягом знань з даних питань, але на нашу думку вони виявились недостатніми для формування стійкої мотивації щодо ведення здорового способу життя, підвищення відповідальності за особисте здоров’я та відмову від шкідливих звичок

Так наприклад на питання який негативний вплив швидкої їжі так званого «фаст-фуду» на організм - 80 % учнів не змогли дати жодної відповіді, і вважають, що такої інформації недостатньо. На питання про вплив комп’ютера на здоров’я більшість опитаних обмежились відповіддю – псується зір.

Тому комітетом ЗСЖ було вирішено створити учнівський лекторій «Моє здоров’я в моїх руках» для учнів школи. Представники комітету безпосередньо брали участь у підготовці інформації та проводили просвітницьку роботу з учнями нашої школи, яка дала позитивні результати, при повторному анкетуванні.

Визначено, що найпопулярнішими формами роботи щодо формування здорового способу життя в молодіжному середовище стали інноваційні методики. Однією із форм залучення молоді до пропаганди здорового способу життя є робота лекторських груп за методикою «рівний-рівному», яку ми взяли за основу при підготовці своєї ініціативної групи.

Молоді лектори, організатори проведення лекцій повинні не лише зацікавити слухачів предметом обговорення, а переконати молодь в необхідності відповідального ставлення до власного здоров’я, необхідності зміни поведінки на більш прийнятну, безпечну.

Навчання проводиться у формі бесід з поєднанням лекції та тренінгу (переважно ігрового).

Така форма роботи, на нашу думку, є найбільш вдалою, адже всім відомий той факт, що інформація краще сприймається підлітком, якщо вона звучить з вуст ровесника.

Виховання здорової дитини, охорона її здоров'я в освітньому просторі — ось основна мета цієї роботи, тому що ми несемо відповідальність перед нею за свою діяльність, ми зобов'язані забезпечити якнайповнішу реалізацію здорового навчання учнів і при цьому вирішити завдання виховання здорового покоління, від чого значною мірою залежить інтелектуальний, духовний потенціал, ресурс розвитку суспільства

  1. Профілактика комп’ютерної залежності:

«Вплив комп’ютера на особистість»

Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій.. Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше – періодичні друковані видання, потім – телеграф, радіо, телебачення і, нарешті, Інтернет. (Додаток 3,слайд 1)

Вас цікавить ця тема? Ви абсолютно маєте рацію! Людині, яка багато часу проводить біля монітора, треба знати, як впливає комп'ютер на здоров'я.

Існують різні точки зору: комп’ютер це велике благо – комп’ютер це велике зло, сьогодні ми спробуємо знайти «золоту» середину, сформувати свою точку зору на дану проблему.

- а хто з вас користується комп’ютером, підніміть руки

Де використовується комп’ютер?

Настя підготувала нам декілька цікавих фактів використання комп’ютера в житті людини (Інформація Настя)

(слайд 2)

  • Сьогодні комп`ютери використовуються у усіх галузях сучасного життя, йде загальна інформатизація суспільства. За допомогою комп’ютера можна вирішити за лічені секунди найскладніші математичні обчислення;

  • Суттєво полегшується життя людини і є можливість знайти легко ту інформацію, що цікавить;

  •  Є чим зайняти свій вільний час Існує безліч комп'ютерних ігор;

  • Завдяки комп`ютеру люди знаходять друзів, партнерів по роботі, а дехто - навіть кохання;

  • Тони паперу можна легко замінити невеличким за розміром носієм інформації на комп'ютері

Сучасний комп’ютер пише музику і вірші, малює, грає у шахи, розмовляє. Наприкінці ХХ століття створюються комп’ютери, які вміщуються на долоні і дуже прості в користуванні. Нині найрозумніший комп’ютер в світі називається „Стимулятор Землі”. Його створили японські спеціалісти з м. Йокогама. За його допомогою моделюють процеси, які відбуваються на Землі, зокрема передбачають природні катастрофи.

Досягненням наукового потенціалу та технологічних засобів стало розробка Інтернету, що поєднує у собі функції практично всіх сучасних ЗМІ – преси, фотожурналістики, радіо, телебачення. (слайд 3)

Число користувачів Інтернету в Україні щомісячно збільшується на 200 тис. Адже Інтернет – це оперативність. Дані тут оновлюються кожні 5-15 хвилин, що неможливо ні в яких інших засобах інформації.

Наводимо дані про використання Інтернету у Хмельницькому. Отже Інтернет під’єднаний до 92 % користувачів, стовідсотково ним користуються – в установах, організаціях, школах, в квартирах - 46% сімей.

А у кого з вас дома підключений Інтернет? Для чого ви його використовуєте? (,слайд 4)

А для чого ж Інтернет сучасним дітям? Представники учкому провели дослідження і виявили, що: (слайд 5)

80 % Опитаних учнів у нашій школі використовують Інтернет для спілкування з друзями. А ви спілкуєтесь із друзями за допомогою Інтернету? На яких сайтах ви зареєстровані? Добре це чи погано?(відповіді учнів) Звичайно, якщо у вас знайомі в іншому місті, чи країні це дуже добре, адже за допомогою спеціальних сайтів ви можете миттєво вирішити питання чи навіть побачитись із знайомим, але чи виправдане таке спілкування із сусідом по будинку, чи однокласниками?

Дехто виправдовує "зависання" у Інтернеті самотністю, начебто спілкування у чатах та на сайтах знайомств позбавить від самоти. Але насправді - це сурогат спілкування. Спілкуючись у віртуальному світі, людина втрачає відчуття реальності. Що більше адресатів у користувача, то менше справжніх друзів. Це і є шлях до самоти.

- Чи допомагає Інтернет в навчанні? (слайд 5,6)

60% опитаних учнів стверджують, що комп’ютер допомагає в навчанні.

На сьогоднішній день основний принцип роботи з комп’ютером – самостійний пошук інформації. Для користувачів тут є свої плюси і мінуси.

Позитивною є можливість самостійної праці. Користувачі навчаються орієнтуватися в мережевому просторі, відбирати потрібні документи з величезного інформаційного масиву. Але читання тексту з комп’ютера має багато незручностей: ви не бачите, скільки прочитали і чи багато ще залишилось, не можете перегорнути сторінки, щоб порівняти різні розділи книги або прочитати навмання обрані уривки. Не вийде захопити екран із собою в ліжко або на пляж. Екрани не можна колекціонувати і розставляти на полицях.

А що ви скажете про комп’ютерні ігри?(відповіді дітей)

Які ваші улюблені ігри?

Скільки часу в день ви виділяєте на ігри? (слайд 7)

За даними проведеного анкетування 58 % учнів вважають, що комп’ютерні ігри це найцікавіше, що є в Інтернеті, і проводять за цим заняттям більшу частину свого вільного часу 30 %опитаних зізналися, що час від часу грають в ігри. І лише 12 % назвали комп’ютерні ігри марною тратою часу.

Як же впливають комп’ютерні ігри на підлітків? (слайд 8)

Багато хто вважає, що позитивно, інші – негативно. Спробуємо розібратись. Борис весь свій вільний час присвячує улюбленій справі – комп’ютерним іграм, не бачить в цьому нічого поганого (Інформація Бориса)

Мені подобається грати в комп’ютерні ігри, і що б там не казали про їх шкоду впевнений, в них є багато позитивного. Наприклад ігри розвивають уяву, кмітливість, спостереження та багато інших гарних якостей. Граючи, я можу перенестися в інші умови, недоступні мені в реальному житті – здійснити подорож навколо світу, чи виграти авторалі. Також я можу відчути себе великим полководцем чи героєм ВВВ, Джеймсом Бондом чи Александром Македонським, що в реальному житті неможливо. Я можу позбутися свого поганого настрою завдяки іграм, дати вихід негативним емоціям, погравши в бокс з віртуальним суперником чи розбивши ворожу армію, виплеснути агресію без шкоди конкретній людині чи навколишньому середовищу. Комп’ютерні ігри — це своєрідна сфера спілкування для користувачів, — За їхньою допомогою можна вчити історію, яка подається в анотаціях до ігор, наприклад, про війну в Афганістані. Також є комп’ютерні ігри для навчання дітей дошкільного віку (слайд 9)

Я не погоджуюсь із думкою Бориса, впевнена, що вам зустрічалися ігри де гравець пройде усі рівні тоді, коли переїде або уб’є тисячі чоловік. Чи шкідлива така імітація насильства? Так! Під час таких ігор підвищується агресивність гравців. Насильство, зображене в комп’ютерних іграх, може бути ще небезпечнішим, ніж телевізійне, оскільки гравець відчуває себе в ролі персонажів, що чинять насильство. Телебачення робить дітей спостерігачами жорстокості, а комп’ютерні ігри – учасниками.

Чи граєте ви в ігри он-лайн? (слайд 10)

Чи легко від них відірватись? (відповіді дітей)

У нових онлайнових іграх час, котрий гравець витрачає, обмірковуючи свою роль, стає його особистим вкладом, його досягненням, а це заохочує грати далі. Тож для декого ігри стали справжнім наркотиком, і це одна з причин, чому в них грають місяцями або навіть роками.

Багато моїх знайомих зізнаються, що нерідко грають в ігри довше, ніж планували. А це негативно позначається на навчанні.

Більшість гравців, які занадто захоплюються іграми„надмірно дратівливі”, „запальні”, емоційно нестійкі.

Якщо вам не підходять всі вище перераховані симптоми, а відмовитись від ігор не можете пропонуємо кілька порад, як не стати комп’ютерним зомбі,
Поради: (слайд 11)

Як не стати комп`ютерним зомбі?

  • Не грайте дуже довго без перерви.

  • Відволікайтеся від гри при кожній слушній нагоді.

  • Поза ігровим часом обов`язково займайтеся активним видом спорту

Знайте міру, і тоді негативний вплив комп’ютерних ігор буде мінімальним.

Вміння знаходити інформацію за допомогою комп’ютера – це справжнє мистецтво. І ним потрібно навчитися володіти. Адже ми повинні відрізняти потрібну інформацію від непотрібної, глибоку від поверхневої, корисну від беззмістовної та шкідливої. Тому для всіх хто спілкується, працює в Інтернеті ми підготували пам’ятку.

( слайд 12) Не розповсюджуй інформацію про себе і своїх батьків: відео, фото, адреси, телефони, номер школи, стан доходів тощо.

  • Зауваж, що коли ти спілкуєшся з кимось в Інтернеті, той, з ким ти листуєшся, не завжди говорить правду щодо свого віку, статі тощо.

  • Не відсилай своє фото незнайомій людині, бо невідомо як його можуть використати.

  • Попереджай батьків або друзів про свої віч-на-віч зустрічі з другом і по листуванню в Інтернеті. Якщо ти домовився про зустріч з Інтернет-другом, уникай безлюдних місць та темних годин.

  • Ігноруй, не відповідай на ненормативну лексику, непристойні пропозиції.

  • Про підозрілі та непристойні повідомлення повідомляй вчителів, батьків, або адміністрацію Інтернет-кафе (якщо ти там знаходишся).

  • Отримуючи повідомлення та привабливі пропозиції на мобільний телефон або через Інтернет, зважай, що вони часто є неправдивими.

  • Не вживай ненормативну лексику, не ображай інших, не представляйся старшим ніж ти є.

  • Не реєструйся на сайтах знайомств для дорослих.

  • Не заходь на порнографічні сайти, бо вони розповсюджують віруси.

  • Узгодь з батьками години роботи на комп'ютері (багаточасове сидіння біля комп'ютера шкідливе для здоров'я та психіки).

(слайд 13,14)

Про Інтернет ми розібрались, а як щодо самої техніки – монітора, мишки, системного блоку? Чи мають вони вплив на здоров’я?

При роботі комп‘ютер утворює навколо себе електростатичне поле та випускає у повітря шкідливі речовини. Усе це робить повітря дуже сухим, “важким” для дихання і може призвести до захворюванть алергійного характеру, викликати розлад нервової системи, сердцево-судинної системи, понизити імунітет.

Як же вберегтися? (слайд 15)

  • Комп'ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни.

  • У приміщенні, де працює комп'ютер, необхідне щоденне вологе прибирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом.

  • Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря.

  • Вважають, що наші зелені друзі - кактуси - також допомагають зменшити негативний вплив комп'ютера. (слайд 16)

В зв‘язку з тим, що монітор знаходиться на близькій відстані, м‘язи очей знаходяться в постійній напрузі. До цього можна додати миготіння монітору, відблиски на екрані. Все це призводить до розвитку короткозорості, погіршенню зору, швидкої втоми очей.

Як же вберегтися? (слайд 17)

  • Ефективна профілактика - зорова гімнастика. Її роблять двічі: через 7-8 хвилин після початку роботи дитини за комп'ютером і по її завершенні.

  • Монітор повинен знаходитись на відстані 60-80 см. від очей (відстань витягнутої руки).

  • Освітлення робочого місця не повинно викликати відблисків на екрані.

  • Кожну годину давати очам відпочинок на 5-10 хвилин

  • Частіше протирати монітор вологими серветками

(слайд 18)

Використання миші і клавіатури змушують людину постійно напружувати м‘язи руки. Це призводить до так званого “тунельного” синдрому – защемлення нерву в зап‘ястному каналі та болю у зап‘ясті. Крім того, миша та клавіатура також випускають електромагнітне випромінювання. (слайд 19)
  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

План роботи шмо вчителів природничо-математичного циклів на 2013 2014 навчальний рік
«Формування здорового способу життя на засадах розвитку навичок через систему шкільної освіти в рамках Школи сприяння здоров’ю»

Результати проходження курсів підвищення кваліфікації вчителями –...
Навчання з методики викладання тренінгового курсу для молоді «Захисти себе від віл» за програмою «Формування здорового способу життя...

Профілактика інтернет-залежності, пропагування здорового способу життя
Кваша Наталія Вікторівна. Вчитель інформатики Мартоніської загальноосвітньої школи і-іііступенів Новомиргородського району Кіровоградської...

Соціально-правовий проект "це моє життя, або азбука права"
Автор: вчитель зарубіжної літератури 1 категорії І. Ю. Павленко, нвк №16, м. Мелітополь

Формування знань, умінь І навичок з догляду за хворими у майбутніх...
Авніх часів медик – дуже шанована І почесна професія. Безліч фахівців різного освітнього рівня працюють у цій сфері. І усі вони:...

 рішення різних задач автоматизації виробництва, збереження І переробки різної інформації
Електронно-обчислювальні машини міцно ввійшли в наше життя. Без них не обходиться жодна сфера життя людства. У лічені хвилини вони...

«Комп’ютерна підтримка викладання предметів в початковій школі»
Комп’ютеризація охопила всі сторони життя людини: виробництво І культуру, побут І науку, мистецтво та освіту. Обов’язок школи – підготовка...

«Закони життя»
«Організація особистіс-но зорієнтованої діяльності учнів через зв'язок урочної та позаурочної роботи» (січень 2002 р.) вивчення теоретичних...

Організація роботи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів початкових класі
Нині гостро стоїть проблема виховання нової особистості, яка мала б міцні знання та вміння, широкий культурний І політехнічний світогляд,...

Програма інформатизації
Сучасний рівень розвитку ікт значно розширює можливості доступу до інформації для учителів та учнів, створює середовище, метою якого...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




info.ocvita.com.ua
Головна сторінка