Пошук по сайту

Iнформатика  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок №2 Тема: Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера. Типовий набір пристроїв персонального комп’ютера. Пристрої введення І виведення, периферійні пристрої. Види програмного забезпечення

Урок №2 Тема: Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера. Типовий набір пристроїв персонального комп’ютера. Пристрої введення І виведення, периферійні пристрої. Види програмного забезпечення





Сторінка1/6
  1   2   3   4   5   6
Урок №2
Тема: Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера. Типовий набір пристроїв персонального комп’ютера. Пристрої введення і виведення, периферійні пристрої. Види програмного забезпечення.

Мета:

  • повторити апаратне та програмне забезпечення комп’ютера, типовий набір пристроїв ПК, пристрої введення і виведення, периферійні пристрої, види програмного забезпечення;

  • розвивати логічне мислення учнів;

  • виховувати дбайливе ставлення др. Обладнання.

Обладнання: презентація «Урок 1», картки для гри «Відповідність», червоні та зелені картки для гри «Світлофор»
Хід уроку


  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

Відгадайте загадку:

Помічник він на уроці,

Вдома, в школі й на роботі,

В ньому щось гуде, співає

Та ще й оком нам моргає.

Так, це – комп’ютер. Сучасні комп’ютери часто називають персональними комп’ютерами, тому надалі ми їх так і будемо називати ПК. Сьогодні ми з вами згадаємо з чого складається наш ПК.

Гра «Відгадай»

Визначте назви зображених на малюнку пристроїв комп’ютера та їх призначення. Назвіть пристрої, які входять до обов’язкового компоненту ПК.



Які ще компоненти ПК ви знаєте?

Гра «Відповідність»

Перед вами пристрої ПК. Завдання: розділити на дві групи «Пристрої введення» та «Пристрої виведення». (запропоновані пристрої: монітор, клавіатура, миша, принтер, сканер, колонки, веб-камера, навушники, мікрофон).

  1. Вивчення нового матеріалу.

Уявіть собі, що ви купили всі компоненти ПК, які необхідні для того, щоб він працював. Але, підключивши все, ви вмикаєте ПК, а він чомусь не працює. Як ви гадаєте, чому?

Так ми з вами назвали апаратну частину нашого ПК, («тверда частина» - грубо кажучи «залізо») яка складається із з’єднаних між собою різноманітних пристроїв, які можна побачити і помацати. Існує ще й « м’яка частина», яка складається із програм, які роблять ПК працездатним.

Пристрої апаратної частини ПК не можуть обробляти інформацію без програм його програмного забезпечення.

Програмне забезпечення здійснює керування пристроями комп’ютера під час уведення, обробки, виведення і зберігання інформації, створює умови для роботи користувача на ПК тощо.

Програмне забезпечення (ПЗ) – це набір різноманітних програм, які керують роботою ПК, підтримують діалог з користувачем, обробляють різноманітну інформацію, допомагають створювати нові програми. ПЗ ділиться на 4 види:

  • програми ОС;

  • прикладні програми;

  • середовища програмування;

  • службові програми.

  1. Практична робота.

Повторення правил техніки безпеки

Гра «Світлофор»

Зараз я буду зачитувати речення, а ви повинні підняти зелену картку, якщо згодні, червону - якщо незгодні.

    • В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (ні)

    • В кабінет інформатики потрібно входити спокійно в брудному взутті і верхньому одязі. (ні)

    • Працювати можна тільки на комп’ютері, у якого немає пошкоджень. (так)

    • Включати і виключати комп’ютер можна тільки з дозволу учителя. (так)

    • Обов’язково потрібно торкатися і висмикувати дроти і розетки. (ні)

    • Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. (так)

    • Завжди намагайтесь самостійно усувати неполадки у роботі апаратури; нема чого повідомлять про це учителя. (ні)

    • Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої (ні)

    • Неможна пересувати системний блок, дисплей (так)

Робота з комп’ютером

Робота з «Клавіатурним тренажером»

Релаксація

Учні виконують вправи з папки «Релаксація»

  1. Підсумок уроку.

Кросворд


  1. Домашнє завдання.

Скласти кросворд з теми «Правила ТБ» або «Апаратна та програмна частина ПК»

Урок №3
Тема: Поняття: сигнали, повідомлення, дані, інформація, шум.

Мета:

  • визначити поняття сигналу, повідомлення, даних, інформації та шуму;

  • розвивати вміння слухати, узагальнювати отримані знання, проектуючи їх на практичний зміст;

  • виховувати інформаційну культуру.


Хід уроку


  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

«Інформативна розминка»

  • Які основні функції клавіатури?

  • Назвіть основні групи клавіш.

  • Для чого призначені функціональні клавіші?

  • Яка закономірність у розташуванні алфавітно-цифрових клавіш?

  • Як включається цифрова клавіатура?

  • Чи можна натискати дві клавіші одночасно? Якщо так, то яким чином і для чого?

  • У чому відмінність застосування клавіш Shift та Caps Lock?

  • Які пристрої виведення ви знаєте?

  • Назвіть пристрої введення.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

Ви щодня ходите до школи, дивитесь телевізор, читаєте книги, розмовляєте по телефону. Як ви гадаєте, що при цьому отримуєте? (інформацію) Що таке інформація?

На сьогоднішньому уроці ми визначимо такі поняття як інформація, сигнали, повідомлення, дані та шум.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Слово «інформація» інтуїтивно цілком зрозуміле. Інформацію ми отримуємо з книжок, Інтернету, по телебаченню, телефону. Ми обмінюємося інформацією, зберігаємо її або забуваємо. Інформація є невід’ємною складовою світу довкола нас і нашої свідомості.

Інформація – це відомості про об’єкти навколишнього світу, які сприймаються людиною, твариною, рослинним світом або спеціальними пристроями.

Інформація передається за допомогою повідомлень та сигналів. Повідомлення можуть бути усними, письмовими, у вигляді малюнків, жестів, спеціальних знаків тощо.

За допомогою повідомлень здійснюється обмін інформацією між людьми, між людьми і машинами, між машинами; обмін сигналами у тваринному і рослинному світі тощо.

Повідомлення фіксуються у вигляді малюнка або тексту на скелі, папірусі, пергаменті. З виникненням писемності повідомлення стали передавати у вигляді рукописних і друкованих текстів: газет, журналів, книг. Пізніше для передавання повідомлень почали використовувати телефон і радіо.

З розвитком цивілізації до відомостей про природу додавалася інформація про створені машини, прилади, технологічні процеси, наукові відкриття. Написані романи, повісті, вірші. Створені картини, скульптури, архітектурні ансамблі. Винайдено кіно і телебачення, супутниковий зв’язок, Інтернет і мобільний телефон…

Інформація буває досить різноманітною і може призначатися як для живих організмів, так і для різних машин.

Гра «Відгадай»

Відгадайте, для кого, чи для чого подана ця інформація:

  • «Фас!» (інформація для собаки)

  • Сигнал точного часу (для людини)

  • Ключ від квартири (інформація для механічного замка)

Придумайте свої приклади подання інформації чи сигналу.

Повідомлення, яке не несе інформації, несе шум. Іншими словами, якщо повідомлення не підвищує інформованість об’єкта, то воно не несе інформацію. Наприклад, в кімнаті двоє: батько слухає новини з телевізора, син вголос вчить вірш. Син не сприймає новин з телевізора, і ця інформація для нього є шумом. Очевидно, що і батько старається зосередитися на новинах, а голос сина для нього теж є шумом. Коли ж почали передавати спортивні новини, син захотів почути результати останніх матчів з футболу, переключив свою увагу на телевізор, і для нього шум від телевізора перетворився в інформацію. І для батька голос сина з коментарем до чергової перемоги команди «Шахтар» перестав бути шумом.

Шумом є повідомлення, сформульовані невідомою мовою або які містять невідомі терміни. Але для тих, хто розуміє цю мову або знає зміст цих термінів, це повідомлення є інформацією.

Запитання до класу: Що спільного між книгою та дискетою? (призначення: зберігання даних) Що таке дані?

Інформацію, подану у формі, зручній для обробляння, зберігання та передавання, називають даними. Якщо будь-які повідомлення зафіксувати, наприклад, у вигляді тексту, числа або зображення, вони стануть даними.

  1. Практична робота.

  1. Повторення правил техніки безпеки

Опитування ланцюжком

  1. Робота з клавіатурним тренажером

  2. Релаксація

  • Для покращення фокусування ока подивитись на кінчик носа, потім одразу перевести погляд у далечінь. В обох випадках погляд затримати на кілька секунд. Повторити вправу 4-5 разів.

  • Заплющити очі на 3-5 секунд, а потім розплющити їх на такий же час. Повторити вправу 4-5 разів.

  • Не повертаючи голови, переносити погляд угору-прямо-додолу, потім – вліво-прямо-вправо. Аналогічно виконувати рухи очей по діагоналі в один та інший бік.

  1. Підсумок уроку.

Гра «Наведи приклад»

Наведіть приклад інформації:

  • у неживій природі;

  • у житті рослин та тварин;

  • у житті суспільства;

  • у техніці.

Гра «Крокодил»

Група поділяється на пари. Партнер А задумує слово (записує його на окремій картці) і вербально (жестами, мімікою) повідомляє його партнеру В. Партнер В висуває версії загаданого слова, його завдання – відгадати слово (прийняти повідомлення).

Завдання: обговорити багатоваріантність представлення повідомлень і важливість збігу інформації у відправника й у людини, що отримує інформацію.

  1. Домашнє завдання.

Представити інформацію у будь-якому вигляді.

Урок №4
Тема: Властивості інформації.

Мета:

  • формувати уміння працювати з інформацією, що надходить;

  • формувати уявлення про властивості інформації;

  • навчити учнів визначати властивості інформації;

  • розвивати увагу та логічне мислення;

  • виховувати цікавість до предмета.

Обладнання: картки до гри «Зв’язок», презентація «урок 4», клавіатурний тренажер, картки до методу «Прес».
Хід уроку


  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

Гра «Зв’язок»

Який зв’язок між повідомленням, сигналом, даними та інформацією? Домалюйте схему




  1. Вивчення нового матеріалу.

  1. Мотивація навчальної діяльності

  2. Вивчення нового матеріалу

Щоб інформація була потрібною, вона повинна мати певні властивості. Розгляньмо деякі з цих властивостей:

  • Повнота – інформація повинна бути вичерпною.

  • Достовірність – інформація повинна надходити без помилкових відомостей.

  • Зрозумілість – інформація, яку ми отримуємо, повинна бути зрозумілою.

  • Своєчасність – інформація повинна надходити до нас вчасно.

  • Важливість – інформація повинна бути потрібною нам (важливою або корисною)

3) Закріплення вивченого матеріалу

1. Визначити, у якій фразі подано інформацію

  • важливу для навчання:

    1. Розмір фотокартки 10х15 см.

    2. У метелика яскраві крильця.

    3. У полі росте пшениця.

    4. Узимку корисно їсти бурульки.

    5. У словнику можна знайти правильне написання слова.

  • достовірну:

    1. На руці десять пальців.

    2. Миші – наші друзі.

    3. Дуже зручно ходити по стелі.

    4. День та ніч – доба.

    5. Улітку випадає сніг.

  • своєчасну:

    1. Уранці зателефонувала мама і сказала: «Сьогодні о 15 годині до тебе зайде Маша»

    2. Андрія запросили погуляти в парку завтра ввечері.

    3. На календарі 20 вересня. Учасникові міжнародних змагань із велосипедного спорту повідомили, що змагання почнуться 1 вересня.

  • повну:

    1. Доба – це ранок, день і вечір.

    2. Я читаю книгу.

    3. У тижні 7 днів, або 168 годин, або 10080 хвилин, або 604800 секунд.

    4. Моя адреса: вулиця Будівників.

  • зрозумілу:

    1. Площу трикутника можна отримати за допомогою формули Герона.

    2. Літера – це частина алфавіту.

    3. Число 4334 – це паліндром.

2. Для кожного з інформаційних повідомлень опишіть ситуації, коли воно є корисним і некорисним, своєчасним і несвоєчасним, вірогідним і невірогідним, зрозумілим і незрозумілим, повним і неповним:

- завтра контрольна з математики;

- я зайняв перше місце в міжнародній олімпіаді;

- 23х9=223.

  1. Практична робота.

  1. Повторення правил техніки безпеки

  2. Робота з клавіатурним тренажером

  3. Релаксація

  1. Підсумок уроку.

Поясніть, яку властивість не використано у наведеному прикладі. Для цього використайте метод «прес», за допомогою якого можна навчитися стисло формулювати та висловлювати власну думку з дискусійного питання.

Назва етапу

Діяльність учнів

Шаблони формулювання думки методу «прес»

Позиція

Висловіть власну думку, поясніть, у чому полягає ваше припущення

Я вважаю, що …

Обґрунтування

Наведіть причину появи цієї думки, тобто наведіть аргументи на підтримку вашого припущення

… тому, що …

Приклад

Наведіть факти, які демонструють ваші докази

…, наприклад, …

Висновки

Узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити

Отже (тому), я вважаю …

  • Швидка допомога отримала повідомлення, що в місті трапилася аварія, але точної адреси їм не повідомили. Чи зможуть лікарі вчасно допомогти потерпілим?

  • Один із учнів пожартував з однокласниками і повідомив, що завтра уроків не буде. Що може трапитися?

  • Прогулюючись парком, ви зустріли іноземця. Він вам щось говорить незнайомою мовою, намагаючись установити з вами контакт. Чи вдасться йому це?

  • Сьогодні 20 вересня, а Василь повідомив батькам, що батьківські збори відбудуться 15 вересня.

  • Ви розповідаєте своїй бабусі про цікавий пригодницький фільм «Гаррі Поттер і таємна кімната». Чи буде цікава ваша розповідь бабусі?

  1. Домашнє завдання.

Записати по одному прикладу повної, достовірної, своєчасної, важливої та зрозумілої інформації.

Урок №5
  1   2   3   4   5   6

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 5 Тема: Складові комп’ютера(системний блок, пристрої введення,...
Навчальна мета: Допомогти учням засвоїти пристрої комп'ютера, поняття базова конфігурація пк, дати основні поняття з архітектури...

Урок №4 Тема. Складові комп’ютера: системний блок, пристрої введення...
Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша, принтер, пристрої введення...

Типова архітектура персонального комп‘ютера. Класифікація та призначення...
Мета: ознайомити учнів з типовою архітектурою персонального комп‘ютера, пристроями введення та виведення, зберігання та обробки інформації,...

Календарно-тематичне планування курсу
Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер))

Уроку Урок№3 1) Тема уроку. Типова архітектура персонального комп’ютера....
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними компонентами комп’ютера та їх призначенням; розглянути типову архітектуру пк; вивчити основні...

Уроку з інформатики на тему: «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Мета: навчальна: навчити розрізняти та правильно використовувати пристрої архітектури комп’ютера

Тема "Персональний комп'ютер та його складові"
До основних складових персонального комп'ютера відносять такі пристрої: вінчестер, мишу, монітор, клавіатуру

Основні пристрої комп’ютера
Обладнання: комп’ютери класу, інтерактивна дошка з програмним забезпеченням SmartNotebook, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація...

Урок №8 Тема. Правила поведінки І безпеки життєдіяльності в комп'ютерному...
Мета: ознайомити учнів з підготовкою персонального комп’ютера до роботи, коректним завершенням роботи з комп’ютером

Тема. Пристрої виведення (монітор, принтер). Мета
Мета: формувати первинне уявлення про виведення інформації – монітор І принтер;повторити склад комп’ютера та його основнихчастин;...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




info.ocvita.com.ua
Головна сторінка