Пошук по сайту

Iнформатика  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Інтегрований урок з української мови та курсу «Сходинки до інформатики» в 3 класі

Інтегрований урок з української мови та курсу «Сходинки до інформатики» в 3 класі





Інтегрований урок з української мови та курсу «Сходинки до інформатики» в 3 класі
Рожко Н.О., вчитель початкових класів

Врадіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Врадіївський район

Миколаївська область
Тема: Підсумковий урок з теми «Іменник». Закріплення навичок роботи в текстовому редакторі Word Pad.

Мета:

  • закріпити знання, уміння, навички сформовані на попередніх уроках української мови з теми «Іменник»;

  • вдосконалювати навички роботи в текстовому редакторі Word Pad;

  • розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу,

  • виховувати самостійність, культуру співпраці, цікавість до інформатики, інтерес до знань; формувати бажання вчитись.

Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь та навичок

Вид уроку: інтегрований урок

Обладнання: програмне забезпечення: текстовий редактор Word Pad; «Поштовий голуб»; презентація «Країна Знань», роздатковий матеріал.

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В Країну Знань, країну чудову,

Яка нас чекає й запрошує знову.

Сьогодні вирішим проблему,

Що важливішим є для тебе:

З інформатики знання чи мови?

Що ж розпочнем нашу розмову!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності


  • Що в житті необхідніше: знання мови – вміння писати, читати; чи вміння працювати на комп’ютері?... (відповіді дітей, думки розділились…)

  • Відповідь знайдемо в Країні Знань, в ось цій загадковій скриньці. (слайд 1,2) Але, як ви вже здогадались, це не так просто. Нам необхідно підібрати ключі до скриньки пройшовши гори наполегливої праці, ліси терпіння і посидючості.

  • Чи готові ви до цього?

  • Щоб відімкнути всі замки вам потрібно буде пригадати знання та вміння отримані на попередніх уроках української мови та інформатики.

ІІІ. Робота над навчальним матеріалом

Замок «Мозковий штурм»

Нам необхідно відчинити перший замок.

Вправа «Мозковий штурм». (слайд 3)

  • Яка частина мови називається іменником?

  • Які іменники належать до істот, а які до неістот?

  • Які іменники називаються власними, а які загальними?

  • До яких родів може належати іменник?

  • Як визначити рід іменника?

  • Як змінюються іменники за числами?...




  • Всі ви молодці. Добре впорались із випробуванням. Подивимось чи підійде наш ключ до замка. (слайд 3)


Замок «Розумники і розумниці»
Наступний ключик для «Розумників і розумниць», тобто для вас. (слайд 4-10) Вам потрібно розшифрувати ребуси. (Ребуси: курсор, монітор, диск, ворона, козак, актор, рибак.)



К



  • Молодці, але це випробування ще не завершено. Запишіть ці слова-відповіді до ребусів каліграфічно розділивши на дві колонки: істоти і неістоти. (слайд 11 )

(робота в зошитах, перевірка виконання завдання)

Замок «Продовж речення…»

Повторення вивченого з теми текстовий редактор Word Pad. (слайд 12 )

Вправа «Продовж речення…»

  • Програма, яка дозволяє створювати і обробляти тексти називається …. (текстовий редактор).

  • Назвіть один із найпростіших текстових редакторів …(Блокнот, Word Pad).

  • Виправлення, доповнення, змінювання чого-небудь в тексті – це… (редагування).

  • Людина , яка редагує (виправляє, доповнює, змінює) тексти … (редактор).

  • Зміна зовнішнього вигляду тексту … (форматування).

  • Текст на сторінці можна розмістити по центру … (за лівим краєм, за правим краєм).

Клавіші:

  • Клавіша Enter переміщає курсор … (на новий рядок).

  • Клавіша, яка дозволяє відокремити одне слово від іншого … (пропуск).

  • Клавіша переміщення курсору на початок рядка… (Home)

  • Яку клавішу потрібно утримувати для написання великої літери в тексті …(Shift)

  • Клавіша переміщення курсору на кінець рядка ….(End)

  • Клавіша видалення символу зліва від курсору…( --- Backspace )

  • Клавіша видалення символу справа від курсору… (Delete)


- Подивимось чи вдалось нам впоратись з цим непростим замком (слайд 12)
«Хвилинка здоров’я» (фізкультхвилинка) (слайд 13 )


Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас.

Два – присіли, знову встали,

Головою похитали.

Нахил вправо, нахил вліво

Повторили знову вміло.

(другий раз)

Повторили все ви вміло.

І на місце своє сіли.

  • Ви вдало пройшли випробування. Відпочили, а зараз згадаємо правила поводження в кабінеті інформатики.


Інструктаж з техніки безпеки.

Гра «Правильно – не правильно»

Якщо твердження вірне вам необхідно його впіймати – плеснувши в долоні.

Якщо твердження хибне – два рази тупнути ніжками.


В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вбігаємо щосили…. (ні)
За улюблений комп’ютер

Падаєм, мов стиглі фрукти…(ні)
А щоб сісти нам за парту,

Вчитель нам дає команду! … (так)
Монітор підсунь близенько

І дроти поправ хутенько! …(ні)
Від екрана ти відсядь…

Сантиметрів на п’ятдесят!... (так)
Голова болить моя,

Потерплю годину я! … (ні)
Я дротів не зачіпаю,

Правило це добре знаю! …(так)
Як почую щось горіле,

Промовчу я всім на диво…(ні)
Ласощі залиш ти за дверима

І сідай за компик сміло….(так)
В електронний клас науки

Сміло входь, лиш вимий руки!.. (так)



Замок «Практична робота»

Практична робота за комп’ютером (слайд 14)

Робота в парах. Учні виконують завдання на картках:

Виконати завдання:

  1. Диск Е– папка «Практична робота» - папка «3-Б клас» - документ «Прийшла зима» - відкриваємо за допомогою текстового редактора Word Pad.

  2. Встанови розмір шрифту – 36.

  3. Зроби шрифт «Жирним».

  4. Підкресли в тексті іменники.

  5. Іменники чоловічого роду виділити червоним кольором.

  6. Іменники жіночого роду – жовтим кольором.

  7. Іменники середнього роду – синім кольором.

Додаткове завдання:

  1. Підбери до тексту заголовок.

  2. Розмісти заголовок «по центру».

  3. Розділи текст на два абзаци. І встановити абзацний відступ.

  4. Доповни текст – склади 1-2 речення.

Текст

Прийшла зима. Небо посіріло. Випав пухнастий сніг. Все село засипало снігом. Замерзло озеро. Сашко і Іванко катаються на ковзанах. Марина і Зоя ліплять снігову бабу. А Сергійко - замок з льоду. Весело дітворі взимку!
Перевірка виконання практичної роботи.

Учні зачитують речення ланцюжком, називають іменник , рід.
Хвилинка - відпочинку.

Відкрити «Сходинки до інформатики», 3-4 клас, «Поштовий голуб Україна»

  • Ви маєте хвилинку для подорожі Україною…


Діти займають місця за партами.

  • Ви добре попрацювали біля комп’ютера, тож подивимось чи вдалось нам підібрати ключ до замка від нашої скриньки. (слайд 14)

  • А зараз дамо відпочити нашим оченятам.


Релаксація

Зарядка для очей. Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей:

  • Пострибали очима, як м’ячики;

  • як годинник «тік-так»;

  • «намалювати» очима вісімку;

  • широко відкрили очі та заплющили їх, рахуючи до 5, зробіть 3 рази.


Замок «Творча робота»

Робота в зошитах (слайд 15 )

  • Запишіть власні іменники, які ви запам’ятали під час «подорожі» Україною («Поштовий голуб Україна»). Складіть речення з назвою одного з міст.

  • Творче завдання - скласти словосполучення з прийменниками. (слайд 15 )



ІV. Узагальнення

  • Всі замки ми відімкнули. Що ж подивимось який скарб знаходиться в нашій скрині? А вам цікаво? (слайд 16)

  • Ви успішно пройшли випробування. Скажіть, які знання і вміння допомогли вам в цьому?

(відповіді дітей: вміння писати, читати, знання правил, знання призначення клавіш, робота з текстом, форматування тексту, набирати текст, змінювати колір, вміння користуватися комп’ютерними програмами...)

  • Тож які знання важливіші: з української мови чи інформатики? (потрібно вивчати різні науки, в житті все знадобиться…)(слайд 16 )


З’являється з скриньки вислів «Знання – це скарб, а вміння вчитись ключ до нього…»

  • Отже знання – це найцінніший скарб. (дізнатись чи діти з цим погоджуються…)

  • Запам’ятайте - «Наука для людини, як сонце для життя»… (слайд 17 )




  1. Тестування. Оцінювання.

  • Кожен з вас має можливість отримати оцінку на уроці.

  • Отримані вами знання, сьогодні та і раніше, допоможуть вам впоратися з завданнями тесту.

Учні працюють над тестом по варіантах: І варіант - «Іменник»,

ІІ варіант – «Текстовий редактор». Потім обмінюються роботами і здійснюють взаємоперевірку.
VІ. Рефлексія

  • Чи задоволені ви уроком?

  • Сьогодні на уроці я зрозумів, що…

VІІ. Підсумок уроку

Закриваємо ми скриньку

Але тільки на хвилинку.

Бо завжди на кожнім кроці,

На перерві, на уроці,

В повсякденному житті

Знання скарб ми зустрічаєм.

До скарбнички їх вплітаєм.

І багатшими стаєм.

VІ. Домашнє завдання.

Придумати ребуси використовуючи іменники.






поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Інтегрований урок з геометрії та інформатики у 8 класі Тема Чотиририкутники
Шевченківська спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю

Урок 1 Тема: у комп'ютерному класі
Мета: Ознайомити учнів з предметом «Сходинки до інформатики», з правилами поведінки та технікою безпеки в комп’ютерному класі. Розвивати...

Стан викладання та рівень грамотності учнів початкової школи з української мови
Нові мотиви опанування державної мови (вихід на рівень міжнародного спілкування, дипломатичних відносин та ін.) вимагають оновлення...

Календарно-тематичне планування вчителя інформатики Веселовської...
«Сходинки до інформатики 2-4 клас» (авт. Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Ф. М. Рівкінд, Й. Я. Ривкінд). Затверджено Наказом Міністерства...

План – конспект уроку з предмета «Сходинки до інформатики» в 2 кл
План – конспект уроку з предмета «Сходинки до інформатики» в 2 класі вчителя Запорізького навчально-виховного комплексу І ступеня...

Програма «Сходинки до інформатики». Інтегрований курс. 2-4 класи 2009 Тернопіль «Мандрівець»
Харківського технологічного ліцею №9 Харківської міської ради Харківської області

Основні пристрої комп’ютера
Обладнання: комп’ютери класу, інтерактивна дошка з програмним забезпеченням SmartNotebook, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація...

Підручники „Сходинки до інформатики”, за якими викладають інформатику у 2 -му класі у знз району
Підручники „Сходинки до інформатики”, за якими викладають інформатику у 2 –му класі у знз району

Урок інформатики у 4 класі «Запис алгоритмів мовою стрілок. Виконавець «Олівець»
Тема: Алгоритмічна мова стрілок. Складання найпростіших лінійних алгоритмів за допомогою мови стрілок

Позакласний захід з інформатики «Ми користувачі мережі Інтернет»
Половецька С. М., учитель інформатики, Титок О. В., класний керівник 5-а класу, вчитель української мови та літератури



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




info.ocvita.com.ua
Головна сторінка