Пошук по сайту

Iнформатика  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок інформатики у 4 класі «Запис алгоритмів мовою стрілок. Виконавець «Олівець»

Урок інформатики у 4 класі «Запис алгоритмів мовою стрілок. Виконавець «Олівець»





Міністерство освіти і науки України

Управління освіти Полтавського міськвиконкому

Полтавська загальноосвітня школа №8 ім. Панаса Мирного

Полтавської міської ради Полтавської області


Урок інформатики у 4 класі
«Запис алгоритмів мовою стрілок. Виконавець «Олівець»


Підготувала учитель інформатики: Левченко – Трихна Олена Іванівна

Полтава, 2013

Тема: Алгоритмічна мова стрілок. Складання найпростіших лінійних алгоритмів за допомогою мови стрілок.

Практична робота № 10. Виконавець «Олівець».

Мета:

  • навчити записувати алгоритми для креслення геометричних фігур за допомогою мови стрілок та складати і виконувати прості алгоритми для зображення геометричних фігур;

  • розвивати логічне мислення та увагу;

  • виховувати акуратність у виконанні завдань.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. 

Обладнання та програмне забезпечення: картки для виконання практичного завдання, програма «Скарбниця знань»

Вимоги до учнів: знати команди алгоритмічної мови стрілок.
Хід уроку


  1. Організаційний момент

Початок заняття. Вітання:

Є різні способи привітань, сьогодні я хочу привітатись з вами посмішкою:

- Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй золоте,

-Я всміхаюсь квіточці;

-Хай вона росте;

-Я всміхаюсь дощику:

- Лий, як із відра

- Друзям я всміхаюся

-Зичу всім добра!

Добро дня усім!!!!
II.Розминка

Дайте відповіді на запитання: що це?

  • Чим більше з неї береш, тим більшою вона стає. (яма)

  • Не гавкає, не кусає, а в будинок не впускає (замок)

  • Два кільця, два кінці, а посередині цвяшок (ножиці)

  • Надворі горою, а в домі водою (сніг)

  • Ні сіють, не саджають, а саме виростає (волосся)

  • Не кравець, а все життя з голками ходить (їжак)

Загадки «Пристрої комп’ютера»

Робота в парах ( скласти пазли «Пристрої ПК»)

ІIІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання (тестування)

На минулих уроках ми вивчали тему «Алгоритми» і додому ви отримали завдання повторити все вивчене. Зараз я пропоную вам пройти тестування з цієї теми, щоб з’ясувати, як ви її засвоїли. На екрані ви побачите запитання і варіанти відповідей. Деякі будуть мати відкриту відповідь, тобто вам потрібно записати її, деякі матимуть варіанти відповідей, і ви повинні обрати правильну. Якщо ви правильно виконаєте всі завдання, отримаєте 12 плюсів (+) за цю роботу.

(слайди на проекторі - учні виконують завдання на окремих аркушах)

Тестування

1)Закінчіть речення: (2 бали)

Алгоритм – це…

2)Оберіть спосіб представлення алгоритму « Світлофор»:

А) словесно;

Б) у вигляді малюнка;

В) у вигляді знаків.

3)Вкажіть рядок, у якому наведено приклад алгоритму (2 бали)

а) правила поведінки у комп’ютерному класі

б) рецепт приготування їжі

в) розклад уроків

4) Вкажіть рядок, у якому перелічені всі вивчені види алгоритмів (2 бали)

А) лінійні, з розгалуженням, з циклами

Б) лінійні, з циклами, з умовою

В) з розгалуженням, з циклами, з блок-схемою

5) З’єднай назву виду алгоритму з відповідною блок-схемою (2 бали)

1 – лінійний

2 – з розгалуженням

3 – з циклом



6) Виконай алгоритм, запиши відповідь (2 бали)

Гра «Фокуси із числами» (міжпредметні зв’язки з математикою)

Алгоритм:

  1. Задумай число (запиши його).

  2. Додай до задуманого числа 5.

  3. Помнож отриманий результат на 2.

  4. Відніми від отриманого задумане число.

  5. Додай ще 15.

  6. Відніми задумане число.

  7. Порівняй результат із числом у конверті.

Обміняйтесь листками один з одним, візьміть олівці, перевіримо роботи (відповіді на слайдах).

IV. Фізкультхвилинка «Сова»

Вдень в дуплі сидить сова

(діти піднімають руки на головою утворюючи дупло, моргають очима)

Навіть дзьоб не висува,

(хитають головою вправо - вліво)

А вночі вона полює

(діти махають руками, як крилами)

Совенят своїх годує

(ручками утворити “дзьобик”)

V. Оголошення теми і мети уроку
Вивчення нового матеріалу і робота із зошитом

Учитель пояснює, як записуються команди алгоритмічною мовою стрілок.

Пояснити учням, що бажано всі алгоритми записувати олівцем, щоб мати змогу виправити. Початкове положення виконавця вказано зафарбованим кружечком.

Команди алгоритмічної мови стрілок – це числа від 1 до 9 та стрілки.







Перекреслені стрілки дають команду, що потрібно перейти у вказаному напрямку, не малюючи лінії, а не перекреслені стрілки означають, що лінія руху повинна бути намальована.

Стрілки вказують напрямок, а числа вказують, скільки разів потрібно виконати цю команду, тобто на яку кількість клітинок переміститися у вказаному напрямку. Команди пишуться одна за одною і нічим не відокремлюються. Число записується одразу за стрілкою.






Якщо після стрілки немає числа то команда виконується тільки один раз.
VI. Вправа «Лабіринт»

VII. Графічний диктант
Завдання

"Зараз ми будемо малювати візерунки, треба постаратися, щоб вони вийшли гарними і акуратними. Для цього потрібно уважно мене слухати і малювати так, як я буду говорити. Я буду говорити, на скільки клітинок і в яку сторону ти повинен провести лінію. Наступну лінію малюєш там, де закінчилася попередня.

Пам'ятаєш, де в тебе права рука? Витягни її в бік, куди вона вказала? (На двері, на вікно, т.д.) Коли я скажу, що потрібно провести лінію направо, ти її проводиш до дверей (вибрати будь-який наочний орієнтир). Де ліва рука? Коли я скажу, що потрібно провести лінію наліво, згадай про руки (або будь-який орієнтир зліва). Тепер пробуємо малювати."

"Постав олівець на першу крапку. Малюй, не відриваючи олівець від паперу: одна клітина вниз, одна клітина направо, одна клітина вгору, одна клітина направо, одна клітина вниз, далі продовжуй малювати такий же візерунок сам." Під час диктування потрібно робити паузи, щоб дитина встигла закінчити попереднє завдання . Візерунок не обов'язково продовжувати на всю ширину сторінки.


"Малюємо наступний візерунок. Знайди наступну крапку, постав на неї олівець. Готовий? Одна клітина вгору, одна клітина направо, одна клітина вгору, одна клітина направо, одна клітина вниз, одна клітина направо, одна клітина вниз, одна клітина направо. А тепер сам продовж малювати той же візерунок."

Через 2 хвилини починаємо виконувати наступне завдання з наступною крапкою.

"Увага! Три клітини вгору, одна клітина направо, дві клітини вниз, одна клітина направо, дві клітини вгору, одна клітина направо, три клітини вниз, одна клітина направо, дві клітини вгору, одна клітина направо, дві клітини вниз, одна клітина направо. Тепер сам продовжуй візерунок."

Через 2 хвилини - наступне завдання: "Постав олівець на нижню точку. Увага! Три клітини направо, одна клітина вгору, одна клітина наліво, дві клітини вгору, три клітини направо, дві клітини вниз, одна клітина наліво, одна клітина вниз, три клітини направо, одна клітина вгору, одна клітина наліво, дві клітини вгору. Тепер сам продовж візерунок. "Повинні вийти наступні візерунки:


VIII. Фізкультхвилинка для очей.

Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.
Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички...

Ні ведмедя, ні лисички...

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво... і направо...

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз.

І на цьому - зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову


  1. Робота із зошитом

Запиши за допомогою алгоритмічної мови стрілок алгоритм малювання даного малюнка і перевір його на комп’ютері.
X. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи на уроці. 

  1. Робота з комп’ютером (зупинка «Алгоритми» виконавець «Олівець»)

Перед виконанням завдання нагадати правила роботи з комп’ютерною програмою.

Роздати картки з алгоритмом, записаним мовою стрілок. Учні повинні правильно виконати записаний алгоритм за допомогою виконавця «Олівець»

Завдання1.



















































































































































Завдання2.












































































  1. Релаксація(відео)


XI. Підсумок уроку

Це завдання нескладне, тому відповіді дай відразу, не замислюючись.

Зелений, продовгуватий, соковитий (кавун)

Чесний, стійкий, олов’яний (солдатик)

Маленька, сіренька, боязлива (мишка)

Солодке, вершкове, холодне (морозиво)

Біле, пухнасте, легеньке (вата)

Великий, двогорбий, живе в пустелі (верблюд)

Гілляста, зелена, колюча (ялинка)

Великий, коричневий, клишоногий (ведмідь)

Нова, бібліотечна, цікава (книга)

Чи був цікавим для вас урок?

Чим займались сьогодні на уроці?

А давайте перевіримо чи все ми повторили, чи нічого не забули?

Що у вас вийшло, що не вийшло?

Що сподобалось на уроці, що ні?

Всім дякую за урок:
Всі старанно працювали,

І комп'ютер ми вивчали,

Виконали всі завдання,

тож настав час для прощання.

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам, друзі!!!!

Кожен отримує смайлик. До побачення!

XII. Пояснення домашнього завдання

Ст. 27-28 (робочий зошит авт. О.В. Коршунова)

Додаток 1.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

УЧНІВ В КАБІНЕТІ ІНФОРМАТИКИ

І. В кабінеті інформатики встановлена дорога, складна апаратура, що вимагає обережного і акуратного поводження - комп’ютери, принтер, інші технічні засоби.

Тому:

- дбайливо поводьтеся з цією технікою;

- спокійно, без поспіху, не штовхаючи, не зачіпаючи столи, заходьте в кабінет і займайте відведене вам місце, нічого не рухаючи на столах.

ІІ. На вашому робочому столі розташовані складові частини ПЕОМ -системний блок, клавіатура і монітор (дисплей). Під час роботи променева трубка монітора (дисплею) працює під високою напругою. Тому неправильне поводження з апаратурою, кабелями і моніторами може привести до важких уражень електричним струмом, спричинити загоряння апаратури.

Суворо заборонено:

- заходити в клас без дозволу вчителя;

- заходити в клас в верхньому одязі і з сторонніми предметами (з собою брати лише робочі зошити і ручку);

- працювати у вологому одязі і вологими руками;

- класти зошити, ручки чи сторонні предмети на монітор і клавіатуру;

- рухати місця від'єднання кабелів;

- торкатися проводів живлення і пристроїв заземлення;

- вмикати і вимикати апаратуру без дозволу вчителя;

- заходити на робоче місце вчителя і доторкуватись до всього що там є;

- регулювати яскравість, контрастність моніторів і т.п., а також відкривати захисні кожухи;

- доторкатись пальцями, авторучками чи іншими предметами екранів моніторів, а також розеток електроживлення і роз'ємів пристроїв.

- залишати працююче обладнання без догляду.

ІІІ. При появі запаху горілого негайно припинити роботу, вимкнути апаратуру і повідомити про це вчителя.

ІY. Перед початком роботи:

- переконатись у відсутності очевидних пошкоджень робочого місця;

- відмітитись у зошиті обліку машинного часу робочого місця (дату, час початку уроку, час кінця уроку, прізвище, клас, підпис);

- відкласти цей зошит на верхню полку робочого столу;

- робочі зошити завжди класти в правий куточок робочого столу;

- сісти так, щоб лінія погляду приходилась на центр екрана, щоб не нахилятись для користування клавіатурою і сприймати інформацію, яка передається на екран монітора;

- уважно слухати пояснення вчителя і старатися зрозуміти мету і послідовність дій; в необхідних випадках звертатися до вчителя;

- починати роботу тільки після слів вчителя: ПРИСТУПИТИ ДО РОБОТИ.

ПОРЯДОК ВКЛЮЧЕННЯ КОМПЮТЕРА

(за вказівкою вчителя):

- натиснути на кнопку монітора (дисплею);

- включити блок живлення;

- провести ініціалізацію робочого місця. Для цього необхідно:

натиснути кнопку СКИДАННЯ (кнопка СКИДАННЯ розміщена на правій боковій стінці системного блоку). При нормальному функціонуванні на екрані монітора через деякий час з’явиться повідомлення операції системної підказки G:\>. Якщо протягом 5 хвилин ініціалізація не відбулась то робочемісце несправне.

1. Під час роботи променева трубка відеомонітора e джерелом електромагнітного випромінювання, яке, при роботі поблизу екрану, несприятливо діє на зір, викликає втому і пониження працездатності.

Тому треба працювати:

- на відстані 60-70 см., допустимо не менше 50 см., дотримуючись правильного положення тіла, не сутулячись, не нахиляючись;

- учням, які носять окуляри - в окулярах.

2. Робота за ПЕОМ вимагає пильної уваги, чітких дій і самоконтролю.

Тому не можна працювати:

- при недостатньому освітленні;

- при поганому самопочутті (в цьому випадку треба звернутися до лікаря);

3. Під час роботи:

- чітко виконувати всі правила, зазначені вище, а також поточні рекомендації вчителя;

- слідкувати за справністю апаратури і негайно припиняти роботу з появою незвичного звуку чи мимовільного відключення апаратури. Негайно доповідати про це вчителеві;

- плавно натискувати на клавіші, без різких ударів;

- не користуватись апаратурою, коли не підключена напруга;

- працювати на клавіатурі чистими руками;

- ніколи не намагатись самостійно усувати неполадки в роботі апаратури;

- не вставати зі своїх робочих місць до кінця уроку;

-за вказівкою вчителя припиняти роботу, уважно слухати його пояснення;

4. Після закінчення роботи (за вказівкою вчителя) вимкнути апаратуру.

ПОРЯДОК ВИМКНЕННЯ КОМПЮТЕРА:

- вимкнути живлення відеомонітора (дисплея);

- вимкнути блок живлення.

- покласти в лівий куточок робочого столу зошит обліку машинного часу;

- підставити або за вказівкою вчителя винести стільці.

1. Ви повинні добре знати і грамотно виконувати ці правила, точно дотримуватись рекомендацій вчителя, щоб:

- запобігти нещасним випадкам;

- успішно оволодіти знаннями, вміннями і навичками;

- зберегти державне майно - обчислювальну техніку і обладнання, що є на ньому.

НЕВИКОНАННЯ ПРАВИЛ - ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ І ДИСЦИПЛІНИ.

Додаток 2.

КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ ОЧЕЙ

Вправи виконуються сидячи або стоячи, відвернувшись від екрана, при ритмічному диханні, з максимальною амплітудою руху очей.

ВАРІАНТ 1.

1. Заплющити очі сильно напружуючи очні м'язи на рахунок 1- 4, потім розплющити їх, розслабивши м'язи очей, дивлячись у далечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

2.Подивитися на пеpеднісся і затримати погляд на рахунок 1-4. До втоми очі доводити не можна. Потім поглянути в далечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

3. Не повертаючи голови, подивитися праворуч і зафіксувати погляд на рахунок 1-4, потім подивитися в далечінь прямо на рахунок 1-6. Аналогічно виконуються вправи, але з фіксацією погляду ліворуч, угору, додолу, потім в далечінь прямо на рахунок 1-6; далі ліворуч - вгору праворуч вниз і подивитися в далечінь прямо на рахунок 1-6. Повторити 3-4 рази.

ВАРІАНТ 2.

1. Заплющити очі не напружуючи очні м'язи на рахунок 1-4, потім широко розплющити очі і подивитися в далечінь прямо на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

2. Подивитися на кінчик носа на рахунок 1-4, а потім подивитися в далечінь прямо на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

3. Не повертаючи голови (голова прямо), робити повільно колові рухи очима – праворуч - додолу - ліворуч і в зворотному напрямку: угору - ліворуч додолу - праворуч. Потім подивитися в далечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

4. З нерухомою головою перенести погляд з його фіксацією на рахунок 1-4 угору – прямо - додолу – прямо – праворуч - ліворуч - прямо. Аналогічно виконуються рухи по діагоналі в один та інший бік. Повторити 4-5 разів.

ВАPІАНТ 3.

1. Поморгати кілька разів очима, не напружуючи очні м'язи на рахунок 10-15.

2. Не повертаючи голови (голова прямо), із заплющеними очима подивитися праворуч на рахунок 1-4, потім ліворуч на рахунок 1-4 і подивитися прямо на рахунок 1-6. Підняти очі угору на рахунок 1-4, опустити очі додолу на рахунок 1-4 і подивитися прямо на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

3. Подивитися на вказівний палець, віддалений від очей на 25-30 см, на рахунок 1-4, потім подивитися в далечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

4. У середньому темпі зробити 3-4 колових рухи очима в праву сторону, таку ж кількість рухів у ліву сторону і, розслабивши очні м'язи, подивитися в далечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Складання алгоритмів. Запис алгоритмів різними способами
Троє учнів грали у шашки. Скільки партій зіграв кожний, якщо всього зіграно 3 партії? (2)

Урок №19 Тема уроку: Основні поняття математичної логіки. Логічні...
...

Тема: Середовище виконання алгоритмів Мета
Діти, подивіться на свої робочі місця чи все необхідне ви підготували до уроку, а саме: зошит, ручка, олівець

Урок №20 Урок інформатики 2 клас Дата: Тема: Ознайомлення з поняттям...
Тема: Ознайомлення з поняттям алгоритму. Виконавці алгоритмів. Практична робота №17 «Ознайомлення з програмою Scratch. Надання команд...

8 клас
Урок Поняття алгоритму. Способи запису алгоритмів. Властивості алгоритмів. Етапи розв'язування задач на еом

Інтегрований урок з української мови та курсу «Сходинки до інформатики» в 3 класі
Тема: Підсумковий урок з теми «Іменник». Закріплення навичок роботи в текстовому редакторі Word Pad

Великолепетиська зош І – ІІІ ступенів №1 Показовий урок на районну...
Вірш «Правила поведінки в комп’ютерному класі», а на екрані відображаються відповідні малюнки

Урок 1 Тема: у комп'ютерному класі
Мета: Ознайомити учнів з предметом «Сходинки до інформатики», з правилами поведінки та технікою безпеки в комп’ютерному класі. Розвивати...

Урок інформатики в 9 класі Тема: Комп'ютерні віруси та антивірусні засоби
Обладнання: пк підключені до мережі Internet, мультимедійна дошка, проектор, папка на робочому столі «9 клас. Урок №13» з заготовками...

Урок узагальнення знань з тем «Алгоритми та їх виконавці.»
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




info.ocvita.com.ua
Головна сторінка