Пошук по сайту

Iнформатика  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Коди бувають різні

Коди бувають різні







Линовицька ЗОШ І – ІІІ ступенів


Відкритий урок з інформатики у 3 класі




Підготувала Комар В. А.


Тема: Коди бувають різні.

Мета: повторити способи передачі інформації; розглянути процес кодування інформації; звернути увагу на способи кодування; ознайомити з поняттями «біт»,«байт»; вчити розкодовувати інформацію; вчити давати чіткі, повні відповіді на запитання; розвивати усне мовлення, уяву, творчість, мислення, логіку; розвивати навики роботи з клавіатурою; вчити правильно тримати пальці на клавіатурі; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики.

Обладнання: зошити, підручники для 3 класу (за програмою "Сходинки до інформатики"), закодовані учнями слова (домашнє завдання), мультимедійний проектор.

Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Урок сьогодні незвичайний –

Урок, як казка, буде в нас,

Отож сідайте всі мерщій!

Увага, розпочинаємо урок!
2. Повідомлення задач уроку

Діти, ви вже помітили, що на нашому уроці присутні багато гостей? Вони прийшли, щоб перевірити ваші знання з інформатики та подивитися, як ви дотримуєтесь правил поведінки у комп’ютерному класі. Тож сьогодні ви повинні прикласти максимум зусиль, щоб довести всім, що ви найкращі!
ІІ. Робота над темою уроку

1. Подорож до планети Кодуляндія

- Сьогодні ми вирушимо у далекий космічний простір до невідомої нам планети Кодуляндії та познайомимося з її мешканцями. Подорожувати ми будемо на цій ракеті. (Розпочинається показ слайдів «Подорож у космос»)
2. Повідомлення теми уроку

- А ось і мешканці цієї невідомої планети. Хоча на вигляд вони і привітні, та все-таки не бажають пускати нас до своєї планети. Наша задача – потоваришувати з ними. Зробити це можна тільки виконавши всі їх завдання. А ось і перше з них.


Завдання 1

«Дізнатися, чим займаються мешканці планети Кодуляндії, яке їх завдання? Відгадку мешканці країни заховали за допомогою азбуки Морзе . На цю роботу 2 хвилини. (Відповідь – «Кодування інформації»)





-•-

---

-••

••-

•--

•-

-•

-•

•-•-































-•--

-•

••-•

---

•-•

--

•-

-•-•

-•--

•--•
































3. Актуалізація знань

Бесіда

1. Яка наука вивчає інформацію та інформаційні процеси?

2. Що ми називаємо інформацією?

3. Якими засобами можна передати інформацію?

4. Підготовка до сприйняття нової теми
Загадки для мешканців «Кодуляндії»
Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
В неї довгий сірий хвіст,

До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )

Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає! (Монітор)

1. Чи можна передати інформацію так, щоб її змогла прочитати лише розумна людина,яка здатна мислити і знаходити ключ до розгадки?
2. Що потрібно зробити з інформацією, щоб приховати її зміст? (Зашифрувати)
4. Аналіз домашньої роботи
Розвиваючи мислення, ми з вами розгадували переплутані слова. На сьогоднішній урок вашим домашнім завданням було – скласти подібне завдання, тобто зашифрувати слово. Найкращі роботи я розмістила на виставці. Спробуємо їх розгадати. (Діти розшифровують 3 – 4 слова)


5. Огляд способів кодування

(Пояснення з демонструванням)
Перетворення інформації називається – КОДУВАННЯ. Позначимо це у зошитах (урок 13, завдання 1). Закодувати інформацію можна по-різному. Розглянемо кілька способів. (Приклади кожного способу демонструються в слайдах)
Способи кодування

1. Ребуси

2. Шаради

3. Малюнки (Танцюючі чоловічки)

4. Азбука Морзе

5. Ієрогліфи (Письмо китайців)

6. Літери російського, українського,англійського алфавіту

7. Ноти
6. Знайомство з поняттями «біт», «байт»

(Пояснення)
Інформація, яка потрапляє до комп’ютера теж кодується, але не за допомогою літер, танцюючих чоловічків та ієрогліфів, а задопомогою нулів та одиниць. Робота з підручником.
Так літера «А» перетворюється на 11000000
«Б» перетворюється на 11000001
«В» перетворюється на 11000010
Мешканець планети Кодуляндії закодував для нас якусь інформацію. Спробуємо розкодувати її. Результати запишемо у зошит( урок 13,завдання 4)

(Відповідь:Колосок)
- Отже, яка літера закодувалася у такому вигляді 11001011? (Л)
Як ми вже сказали, інформація у комп’ютері кодується за допомогою нулів та одиниць. При цьому кожна з цифр 0 чи1 називається БІТ, а вісім таких цифр утворюють БАЙТ.
7. Фізкультхвилинка.
Перегляд мультфільму «Весела фізкультхвилинка»

8.Закріплення теми уроку.

Розгадати ребуси.

БАЙТ
ІНФОРМАТИКА
КОМП’ЮТЕР
Запитання від мешканця планети Кодуляндії
1. Що називають кодуванням?

2. Які способи кодування ви знаєте?

3. Які свої способи кодування можете запропонувати?

4. Як кодується інформація, потрапивши у комп’ютер?

5. Що таке біт?

6. Що таке байт?

9. Хвилинка релаксації

- Діти, звісно, на планеті Кодуляндії дуже цікаво, але ж тут не росте трава, не співають птахи… Тож давайте повернемося додому, прогуляємося нашим парком, послухаємо пташиний спів. Заплющте очі.

(Лунає пташиний спів)
Уявіть, що ви йдете по нашому парку.

Яскраво світить сонце.

Легенький вітерець загортає вас у свої ніжні обійми.

На небі жодної хмаринки.

Ви розправляєте руки в сторони і насолоджуєтесь пташиним співом.

Вам легко і спокійно.

Ви присіли навколішки і мрієте…
(Коли діти розплющують очі, вони бачать слайд з написом «Вітаємо вдома на уроці інформатики!»)
III. Практична робота

Техніка безпеки. Хто назве одне з правил безпечної роботи за ПК сідає виконувати практичне завдання.

За програмою «Сходинки до інформатики», вправа «Курчата»

Ви маєте обчислити значення виразу, який знаходиться у лівому верхньому куті екрана. Користуючись клавішами-стрілками, підвести маму-курку до яйця з відповідним числом.

Якщо відповідь правильна, то з яйця вилупиться курчатко, що ходитиме за мамою –куркою.

Якщо ти помилишся, курчатко бігатиме по лужку й шукатиме маму-курку.
IV. Підсумок уроку.

Робота в парах. У вас є групи чисел. Кожному числу відповідає літера. Розкодуйте інформацію. У вас повинно вийти прислів’я.

Це кодування за допомогою чисел.

А



1

Н



25

Б



33

О



10

В



2

П



24

Г



32

Р



11

Ґ



3

С



23

Д



31

Т



12

Е



4

У



22

Є



30

Ф



13

Ж



5

Х



21

З



29

Ц



14

І



6

Ч



20

И



28

Ш



15

Й



7

Щ



19

Ї



27

Ь



16

К



8

Ю



18

Л



26

я



17

М



9











11 10 29 22 9 22

20 10 26 10 2 6 8

2 20 28 12 16 23 17

14 6 26 28 7

2 6 8
Відповідь. Розуму чоловік вчиться цілий вік

Бесіда
1. Чи сподобалася вам подорож до планети Кодуляндії?

2. Що ви навчилися робити, відвідавши цю планету?

3. Що нового дізналися на планеті Кодуляндії?
Розгадай принцип кодування та розкодуй прислів’я. (Зошит урок №13 (2))


о

т

х




о

т

а

г

а

б




є

а

т

и

ч

,




й

о

т

о

т

а

г

а

б




є

а

н

з

!





























Відповідь. Хто багато читає, той багато знає!

Як ви розумієте це прислів’я?



поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Мова І суспільство
Мови оон, регіональні, міжнаціонального спілкування, штучні мови. Інформативні мовні коди

Уроку: навчальна
...

Тести з інформатики для 5 класу. Тема "Способи подання повідомлень"
Прикладом комбінованого повідомлення, у якому використовують різні способи подання повідомлень є

Актуальна, оскільки вода може містити 13 тисяч потенційно токсичних...
Екологічна оцінка стану води річкової, снігової, ставкової та криничної села жучківці

Уроку
Особливі елементи технології навчання – міжпредметні зв’язки – можна використовувати практично на всіх уроках. Міжпредметні зв’язки...

Кінезіологічні фізкультхвилинки
У роботі розкрито значення проведення фізкультхвилинок та фізкультпауз під час навчально-виховного процесу у початкових класах. Посібник...

Таблиця 1 частка, збиткових підприємств в економіці україни*
Мета та зміст фінансової санації. Різні погляди на сутність, цілі та завдання санації. Типи санаційних заходів. Умови, за яких може...

4. Поняття циклу. Класифікація циклів. Порівняльна характеристика...
Тема Поняття циклу. Класифікація циклів. Порівняльна характеристика циклів. Форма тики команд повторення мовою програмування



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




info.ocvita.com.ua
Головна сторінка